نمایندگی تعمیر لپ تاپ دل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

خرابی پیکسل ها در لپ تاپ. آیا صفحه نمایش لپ تاپ دل شما با پیکسل های مرده خراشیده شده است؟ اگر چنین است، در نظر بگیرید که یک مورد جدید تهیه کنید. اما بهترین قیمت را برای هزینه تعویض صفحه نمایش لپ تاپ دل مقرون به صرفه در هند از کجا پیدا می کنید؟ یافتن پاسخ چالش برانگیز است. به همین دلیل است که این مقاله توضیح می دهد که برای به دست آوردن تخمین دقیق از هزینه تعویض صفحه نمایش لپ تاپ دل خود چه چیزی لازم است.

خرابی پیکسل ها در لپ تاپ
خرابی پیکسل ها در لپ تاپ

صفحه نمایش لپ تاپ دل چیست؟

صفحه نمایش لپ تاپ دل نمایشگری است که تصاویر و متن تولید شده توسط پردازنده کامپیوتر را نشان می دهد. معمولاً از شیشه ساخته شده است، اما می توان آن را از پلاستیک نیز ساخت. متداول ترین اندازه برای صفحه نمایش لپ تاپ دل 15.6 اینچ است، اما برخی از لپ تاپ دل ها صفحه نمایش هایی به اندازه 11.6 اینچ یا 17.3 اینچ دارند. بسیاری از صفحه نمایش های لپ تاپ دل دارای وضوح 1366×768 پیکسل هستند، اما برخی از آنها وضوح بالاتر یا کمتری دارند.

انواع مختلف صفحه نمایش لپ تاپ دل چیست؟

انواع مختلفی از صفحه نمایش لپ تاپ دل در بازار وجود دارد. هر نوع مزایا و معایب خود را دارد –

صفحه نمایش ال سی دی

رایج ترین نوع صفحه نمایش لپ تاپ دل، صفحه نمایش LCD است. صفحه نمایش های LCD به دلیل کیفیت و دوام بالا شناخته شده اند. با این حال، آنها همچنین به دلیل گران تر بودن نسبت به سایر انواع صفحه نمایش شناخته می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض پنل پشت Dell Vostro 3550

صفحه نمایش LED

نوع دیگری از صفحه نمایش لپ تاپ دل، صفحه نمایش LED است. صفحه نمایش های LED به دلیل مصرف انرژی کمتری نسبت به صفحه نمایش های LCD محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. آنها همچنین تصویر واضح تری ارائه می دهند. با این حال، خواندن صفحه نمایش های LED در نور مستقیم خورشید می تواند چالش برانگیزتر باشد.

صفحه نمایش OLED

آخرین نوع صفحه نمایش لپ تاپ دل، صفحه نمایش OLED است. صفحه نمایش های OLED جدیدترین نوع صفحه نمایش در بازار هستند. آنها بسیاری از مزایای مشابه صفحه نمایش های LED را ارائه می دهند، اما حتی مصرف انرژی بیشتری دارند. صفحه نمایش های OLED همچنین می توانند طیف وسیع تری از رنگ ها را نسبت به سایر صفحه نمایش ها تولید کنند.

خرابی صفحه نمایش لپ تاپ دل: عوامل چیست؟

خرابی صفحه نمایش لپ تاپ دل یک مشکل رایج در بین کاربران لپ تاپ دل است. تعیین دقیق علت مشکل می تواند چالش برانگیز باشد، اما می توان برخی از عوامل پشت آن را شناسایی کرد. در این مقاله، ما به این عوامل و راه‌های کاهش آن‌ها می‌پردازیم تا بتوانید از خراب شدن صفحه‌نمایش خود جلوگیری کنید.

انواع خرابی صفحه نمایش لپ تاپ دل

انواع مختلفی از خرابی صفحه نمایش لپ تاپ دل وجود دارد. رایج ترین نوع صفحه نمایش ترک خورده است. ترک خوردگی صفحه نمایش می تواند در اثر عوامل مختلفی از جمله سقوط، افتادن و سایر ضربه ها ایجاد شود. نقص های ساخت نیز می تواند باعث ترک خوردن صفحه نمایش شود.

یکی دیگر از انواع خرابی صفحه نمایش لپ تاپ دل، پیکسل مرده است. پیکسل مرده یک نقطه سیاه یا سفید است که حتی در صورت قطع برق روی صفحه باقی می ماند. عیوب ساخت معمولا باعث مرگ پیکسل ها می شود.

این مطلب را از دست ندهید   5 راه حل سریع برای مشکلات پد لمسی لپ تاپ دل

نوع دیگری از خرابی صفحه نمایش لپ تاپ دل، نور پس زمینه است. خونریزی نور پس زمینه زمانی است که نور از لبه های صفحه نمایش نشت می کند. خونریزی نور پس زمینه می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله نصب نادرست پنل LCD، پانل LCD آسیب دیده یا نور پس زمینه معیوب.

آخرین نوع خرابی صفحه نمایش لپ تاپ دل، حفظ تصویر است. حفظ تصویر زمانی است که یک تصویر پس از خاموش شدن روی صفحه نمایش “ارواح” را نشان می دهد. حفظ تصویر می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله نصب نادرست پنل LCD، پانل LCD آسیب دیده یا قرار گرفتن در معرض حرارت بیش از حد.

چه عواملی می تواند باعث خرابی صفحه نمایش لپ تاپ دل شود؟

عوامل متعددی می تواند در خرابی صفحه نمایش لپ تاپ دل نقش داشته باشد. یکی از رایج‌ترین موارد سن است – با گذشت زمان، صفحه نمایش می‌تواند شروع به تخریب کند و باعث از کار افتادن پیکسل‌ها یا خونریزی شود. علل دیگر عبارتند از آسیب فیزیکی (مانند سقوط یا ضربه)، حمل نادرست (مانند استفاده از مواد شیمیایی خشن یا پاک کننده ها بر روی صفحه نمایش)، و نقص در ساخت.

یکی از رایج‌ترین نشانه‌های خرابی قریب‌الوقوع صفحه نمایش، وجود شبح است، جایی که تصاویر شروع به مبهم یا اعوجاج می‌کنند. اگر متوجه این اتفاق شدید، ضروری است که فوراً اقدام کنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید. از فایل ها و داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس لپ تاپ دل خود را برای تعمیر یا تعویض به یک تکنسین مجرب ببرید.

این مطلب را از دست ندهید   تمیز کردن کیبورد لپ تاپ دل

چگونه از خرابی صفحه نمایش لپ تاپ دل جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از خراب شدن صفحه نمایش لپ تاپ دل خود می توانید چند کار انجام دهید:

  • حتما لپ تاپ دل خود را از آسیب فیزیکی محافظت کنید. این بدان معنی است که آن را از اجسام تیز دور نگه دارید و با دقت با آن برخورد کنید.
  • از قرار دادن لپ تاپ دل خود در معرض دمای شدید یا نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی خودداری کنید. هر دوی اینها می تواند باعث شود صفحه نمایش LCD به مرور زمان کاهش یابد.
  • صفحه نمایش لپ تاپ دل خود را به طور مرتب با یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید تا هرگونه آلودگی یا اثر انگشتی که می تواند باعث ایجاد مشکل در جاده شود پاک شود.

پیشنهاد مطالعه: حل مشکلات صفحه زرد در ویندوز 11 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 17 =